Opiskelijavappu TKO-älyn tapaan

Vappu on tunnetusti – ja näkyvästi – opiskelijoidenkin juhla. Tietojenkäsittelytieteen opiskelijajärjestö TKO-äly ry. juhlii "wapua" pitkän kaavan mukaan, ja sen keltaisia haalareita voi bongata vapun mittaan eri puolilta kaupunkia.

Hyvän hallintotavan mukaan ensin hoidetaan viralliset asiat alta pois ja sitten vasta vaihdetaan viihteelle. TKO-älyn vapunvietto alkaa vappuaaton aamuna klo 8:15 hallituksen kokouksella Matlu-klusterin kokoushuoneessa Domus Gaudiumissa, siinä uusimmassa ylioppilastalossa.

(Toimittajan kommentti: Ovatko opiskelijamme tosiaan niin tunnollisia, että saapuvat vapaapäivänä kokoukseen aamuvarhain? Onko vappuaaton ohjelma liian täynnä ohjelmaa, kun aloittaa pitää näin varhain? Vai edeltääkö kokousta itse asiassa biletys edellisillasta asti, ja reippaat opiskelijamme jaksavat sen perään vielä kokouksenkin ennen seuraavalle rastille siirtymistään?)

Puolelta päivin alkaa virallisempi wapu ja TKO-älyläiset keräävät voimia grillaillen. Perinteinen paikka olisi Kumpulan kampus, mutta koska päivä on lauantai ja Kumpulaan meno olisi hassua, grillailut pidetään tänä vuonna Ilontalon eli klusterin kotipaikan ja vanhan Domman välisellä sisäpihalla. TKO-äly tarjoaa grillin, makkaraa ja legendaarista wapuboolia. Henkiĺökohtaiset varusteet: haalari, skumppalasi ja ylioppilaslakki.

TKO-älyn tiedotuksen mukaan Mantan lakitusta seurataan perinteiseen tapaan klo 18 "Kauppatorilla tai ainakin suunnilleen sillä suunnalla". (Tässä vaiheessa TKO-älyssä ollaan realisteja eikä suunnitella enää kovin koordinoitua ohjelmaa, toim. huom.) "Kuuden jälkeen keltaisia haalareita kannattaa etsiä Senaatintorilta, todennäköisesti Tuomiokirkon ylätasateelta. Ilta jatkuu miten jatkuu, aamulla joku saattaa päätyy Ullanlinnanmäelle kuten puoli muutakin Helsinkiä."

Ohjelmatiedot TKO-älyn tapahtumakalenterissa: http://tko-aly.fi/event/377, http://tko-aly.fi/event/379.

Kuva: Mikko Rantanen

28.04.2011 - 16:36 Marina Kurtén