Helsingin yliopisto suunnittelee koulutuspaketteja Nokian irtisanoituille työntekijöille

Nokian yhteiskuntasuhteista vastaava johtaja Esko Aho otti yhteyttä Helsingin yliopistoon, Aaltoon ja muihin pääkaupunkiseudun korkeakouluihin, kertoo Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenian johtaja Kauko Hämäläinen Yliopisto-lehden numerossa 6-7/2011.
- Hän tiedusteli, olisiko meillä tarjota koulutusta kesäkuun yt-neuvotteluissa mahdollisesti irtisanottaville.

Yliopisto-lehti kysyi myös, mitä koulutusvaihtoehtoja tietojenkäsittelytieteen laitos aikoo tarjota nokialaisille.
- Riippuu tietysti siitä, millaista väkeä olisi tulossa, vastaa professori Jukka Paakki.
- Yksi opetusala voisi olla peliohjelmointi, sillä pelifirmoilla on pulaa osaajista. Toinen vaihtoehto olisivat nokialaisille lähellä olevat mobiiliteknologiat. Tarkoitan lähinnä uudempia ohjelmistoja, en Nokian jo huonoksi havaitsemia.

Yliopisto-lehden juttu ei ole netissä, mutta IT-viikon artikkeli kattaa sen suurimmalta osin: http://www.itviikko.fi/uutiset/2011/06/20/nokia-pyysi-yliopistoa-auttamaan-irtisanottavia/20118671/7

Toimittaja: Hannu Toivonen

22.06.2011 - 12:29 Hannu Toivonen