Helsingin yliopiston Vuoden Esimies 2011

Helsingin yliopiston henkilökuntayhdistyksen Helsingin yliopiston Vuoden Esimies -kampanjalla on pitkä perinne. Kampanjan suojelijana on toiminut alusta asti yliopistomme kansleri.

KENESTÄ HELSINGIN YLIOPISTON VUODEN ESIMIES 2011
Hyvä työyhteisö syntyy meistä kaikista. Esimiehen vaikutus hyvän työyhteisön
syntymiseen on merkittävä. Hyvässä työyhteisössä
- yksilöä arvostetaan,
- työyhteisö on luova ja
- aloitteellisuutta tuetaan,
- yksilökohtaista arviointia ja palautetta annetaan,
- epäonnistumisissa autetaan ja tuetaan,
- kehittyminen yksilötasolla havaitaan ja siitä palkitaan,
- työn fyysinen ja psyykkinen kuormitus pidetään optimitasolla ja kuormitushuiput
tasoitetaan.
- työyhteisön identiteetti on vahva ja tavoitteet on määritelty yhdessä ja niihin
pyritään myös yhdessä.
Myös aineellinen työympäristö on terveellinen, turvallinen ja viihtyisä. Omasta työyhteisöstä ollaan ylpeitä!
Jos esimiehesi on innostava, esimerkillinen, joustava, valmentava, suunnitelmallinen ja työntekijöitä tukeva, on hän etsimämme henkilö. Ja jos hän kaiken tämän lisäksi
huolehtii siitä, että työpaikallasi viestintä toimii, palautetta annetaan, keskustellaan, tietoja ei salata, ketään ei eristetä, osallistumisjärjestelmät toimivat, ristiriidat tunnustetaan, mutta ne eivät lamaa työyhteisöä vaan ne ratkaistaan. Kaiken tämän lisäksi esimies huolehtii myös siitä, että kyetään yhdessä arvioimaan omaa toimintaa ja työyhteisö kykenee muuttumaan ja kehittymään.
Esityksiä Helsingin yliopiston Vuoden Esimieheksi 2011 voivat tehdä Helsingin yliopiston työntekijät.
Vapaamuotoisessa esityksessä on oltava seuraavat tiedot: Vuoden Esimieheksi esitettävän nimi, nimike, yksikkö, perustelut, esittäjän/esittäjien nimi ja päivämäärä. Aikaisempina vuosina tehty esitys voidaan ottaa huomioon, mikäli se vahvistetaan kirjallisesti määräaikaan mennessä.
Esitykset toimitetaan Helsingin yliopiston kirjaamoon
PL 33 (Yliopistonkatu 4, 1.krs) 00014 Helsingin yliopisto 7.11.2011 klo 15.45 mennessä.
Helsingin yliopiston Vuoden Esimiehen valitsee yhdistyksen tiedotustyöryhmä. Vuoden Esimies 2011 julkistetaan joulukuussa. Lisätietoa; puheenjohtaja Elisa Hyytiäinen p. 050 359 3828, elisa.hyytiainen@helsinki.fi.
Aiemmin Vuoden Esimieheksi valitut ovat kirjastonjohtaja Marja-Liisa Harju-Khadr, professori Timo Koponen, professori
Pirjo Kukkonen, dosentti, yliopistonlehtori Marja Martikainen, professori Olli Mäenpää, kirjastonjohtaja Pirjo Rajakiili,
kielipalvelujen johtaja Seija Korhonen, tutkimusteknikko Anu Ahlroos-Lehmus, kirjastonjohtaja Tuula Ruhanen,
hallintopäällikkö Leo Pyymäki, professori Esa Korpi ja ylivahtimestari Lasse Hämäläinen.

27.10.2011 - 10:00 Marina Kurtén
27.10.2011 - 09:54 Marina Kurtén