Avoin työpaikka: Yliopistonlehtori, ohjelmistotekniikka

Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitos hakee

YLIOPISTONLEHTORIA

Tehtävän ala on ohjelmistotekniikka. Yliopistonlehtorin tehtävänä on harjoittaa tietojenkäsittelytieteen tutkimusta sekä antaa siihen perustuvaa ohjelmistotekniikan ja tietokantajärjestelmien opetusta. Yliopistonlehtori sijoittuu laitoksen ohjelmistojärjestelmien erikoistumislinjalle. Tehtävä on opetuspainotteinen.

Tehtävään valittavalta edellytetään Helsingin yliopiston johtosäännön mukaan soveltuvaa tohtorin tutkintoa sekä kykyä antaa laadukasta tutkimukseen perustuvaa opetusta ja ohjata opinnäytteitä.

Hakijoiden ansioita arvioitaessa otetaan huomioon opetuskokemus ja pedagoginen koulutus, taito tuottaa oppimateriaalia, opetusnäyte, muut opetustoimessa saavutetut ansiot, tieteelliset julkaisut ja muut tutkimustulokset, joilla on tieteellistä arvoa.

Yliopistoista annetun asetuksen mukaan yliopistonlehtorilta vaaditaan, että hän hallitsee suomen kielen. Lisäksi hänellä tulee olla ruotsin kielen vähintään tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito. Ulkomaalaiselle tai Suomen kansalaiselle, joka ei ole syntyperäinen tai joka ei ole saanut koulusivistystään suomen tai ruotsin kielellä, voidaan myöntää ilman erillistä hakemusta erivapaus tästä kielitaitovaatimuksesta.

Tehtävän palkkaus perustuu yliopistojen palkkausjärjestelmän opetus- ja tutkimushenkilöstön vaativuustasokartan tasoihin 5 - 7. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuva palkanosa.

Hakemuksiin on liitettävä ansioluettelo, julkaisuluettelo, selvitys kokemuksesta ja ansioista, joilla on merkitystä opetustaitoa arvioitaessa, sekä muut asiakirjat, jotka voivat vaikuttaa valintaan, tai edellä mainitut asiakirjat ja tiedot sisältävä yliopistoportfolio.

Tarkempia tietoja yliopistoportfoliosta ja opetustaidon arvioinnista saa matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan kansliasta tai verkkosivuilta sekä www.helsinki.fi/yliopistoportfolio¿sivulta.

Tietojenkäsittelytieteen laitos toivoo, että hakemus liitteineen lähetään sähköpostitse Helsingin yliopiston kirjaamoon osoitteeseen hy-kirjaamo(at)helsinki.fi. Hakemuksen voi toimittaa myös postitse osoitteeseen Helsingin yliopiston kirjaamo, PL 33 (Yliopistonkatu 4), 00014 HELSINGIN YLIOPISTO. Hakuaika päättyy 14. joulukuuta 2011 klo 15.45.

Lisätietoja tehtävästä antaa tietojenkäsittelytieteen laitoksen johtaja, professori Esko Ukkonen, esko.ukkonen(at)cs.helsinki.fi, +358 9 19151280.

15.11.2011 - 11:56 Pauliina M J Pajunen