HYY:n vuoden 2011 "Hyvä opettaja - Magister bonus" -palkinto Matti Luukkaiselle

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta on myöntänyt vuoden 2011 Hyvä opettaja - Magister Bonus - palkinnon yliopistonlehtori Matti Luukkaiselle tietojenkäsittelytieteen laitokselta.

Luukkaista kiitetään aktiivisesta ja innovatiivisesta tavasta kehittää opetusta sekä luoda ja ottaa käyttöön monipuolisia opetusmenetelmiä. Erityisenä ansiona palkintoraati piti sitä, että Luukkainen on saanut ensimmäisen vuoden opiskelijat innostumaan oman alansa opinnoista.

Raadin mukaan Luukkaisen toiminta on hyvä esimerkki siitä, miten panostamalla opintojen alkuvaiheen opetukseen ja ohjaukseen voidaan auttaa opiskelijaa löytämään oman paikkansa
yliopisto- ja tiedeyhteisössä. Lisäksi raati katsoi, että uusia opettajia mentoroidessaan Luukkainen on levittänyt positiivista pedagogista asennetta ja opiskelijalähtöistä ajattelua ja näin edesauttanut hyvän opetuksen käytäntöjen leviämistä laajemmalle.

Palkinto luovutettiin Luukaiselle ylioppilaskunnan vuosijuhlassa lauantaina 26.11. Palkintoa on jaettu vuodesta 1997 lähtien ja se jaettiin nyt viidennentoista kerran.

Teksti: Virve Kuusi

Julkaistu alunperin yliopiston intranetissä.25.11.2011.

Aiheesta muualla:

01.12.2011 - 12:11 Webmaster