Harjoittelu vuonna 2010

Laitoksen kiintiö vuonna 2010 on 8 harjoittelijaa (2 tukikuukautta/harjoittelija). Harjoittelupaikoista sovitaan harjoittelijan ja harjoittelupaikan välillä. Palkkaus vaihtelee harjoittelupaikan mukaan, minimipalkka on 1052 € kuukaudessa.

Harjoittelupaikan haku tapahtuu kaksiosaisesti:

1. Toimita sähköpostitse Teija Kujalalle (teija.kujala [at] cs.helsinki.fi) vapaamuotoinen hakemus harjoitteluTUEN hakemisesta perjantaihin 12.2.2010 mennessä (näitä tietoja ei luovuteta työnantajalle). Liitä hakemukseesi seuraavat tiedot:
    • Henkilötiedot: nimi, opiskelijanumero, sähköpostiosoite, kotiosoite, puhelinnumero
    • Opiskelutiedot: milloin olet aloittanut opiskelun, opintopistemäärä ja mahdollinen erikoistumislinjasi
    • Harjoittelupaikkatiedot: mihin harjoittelupaikkaan/paikkoihin olet hakemassa/hakenut
    • Aikaisempi työkokemus

JA

2. toimita CV:si sekä vapaamuotoiset hakemukset suoraan työnantajille hakemuksissa ilmoitettuihin päivämääriin mennessä.
    Työnantajalle toimitettavassa vapaamuotoisesta hakemuksesta on syytä ilmetä ainakin seuraavat tiedot:
    • Henkilö- ja yhteystiedot (Nimi, posti- ja sähköpostiosoite sekä puhelinnumero)
    • Opintojen vaihe
      • opintosuoritusote
      • lisäksi voi olla järkevää luennehtia omaa opintojen vaihetta sanallisestikin
    • Mahdolliset aiemmat työ- ja harjoittelupaikat
    • ATK-osaaminen, kiinnostuksen kohteet

Työnantajat tekevät loppullisen valinnan hakemuksen ja mahdollisen haastattelun perusteella. Tarvittaessa voit tehdä kullekin kiinnostavalle harjoittelupaikalle oman personoidun hakemuksen.

Kaikille HARJOITTELUTUEN saaneille opiskelijoille ilmoitetaan asiasta henkilökohtaisesti sähköpostilla heti kun päätökset on tehty. Kun tuen saanut opiskelija on saanut hankittua itselleen harjoittelupaikan, hänen tulee ilmoittaa siitä Teija Kujalalle mahdollisimman pikaisesti, jotta voidaan laatia harjoittelusopimus.

Mikäli olet kiinnostunut harjoittelusta ja tarvitset lisätietoja, voit tulla käymään luonani huoneessa D235, soittaa tai laittaa sähköpostia. Yhteystiedot ovat alla.

Harjoittelupaikat

Ohessa on joukko työnantajia, jotka etsivät harjoittelijoita vuodelle 2010. Voit myös itse hankkia itsellesi harjoittelupaikan, mutta siinä tapauksessa sinun tulee esittää tehtäväkuvaus, jonka perusteella voidaan päättää onko kyseinen työpaikka sopiva harjoittelutuen saamiseksi.
Hyviä linkkejä oman työharjoittelupaikan etsimiseen ovat mm.:

Allaolevat tehtäväkuvaukset ovat suuntaa antavia, harjoittelijan tarkempi tehtävänkuva määrittyy harjoittelijan osaamisen ja kiinnostuksen mukaan. Tarjotuista paikoista valittiin haettavaksi seuraavat (ja paikkoja lisätään sitä mukaan kun niitä tulee):

Tietojenkäsittelytieteen laitoksen harjoitteluyhdyshenkilö

Teija Kujala
PL 68 (Gustaf Hällströmin katu 2b)
00014 Helsingin Yliopisto
vast.otot: tavoittaa yleensä 9-11 ja 12-17 tai sopimuksen mukaan huoneesta D235