Yliopiston hallinto järjestäytyy yhtenäiseksi palveluorganisaatioksi

Yliopiston hallinto on tarkoitus järjestää palveluiksi, joita johdetaan kokonaisuutena.

Ensi vuodesta alkaen yliopiston hallinto järjestäytyy yhtenäiseksi palveluorganisaatioksi, ja raja-aidat keskushallinnon, tiedekuntien hallinnon ja yksiköiden hallinnon väliltä pyritään kaatamaan.
Yliopiston palvelut kootaan suoraan hallintojohtajan alaisuuteen. Kampuksittain toimii palvelukokonaisuuksia, ja osa palveluista tuotetaan jatkossakin keskitetysti.

Tällä hetkellä yliopiston hallinto koostuu yli 50 erillisestä yksiköstä, joissa tehdään osin päällekkäistä työtä.

– Nykyisellään palvelujen johtaminen on liian hajanaista ja palveluiden kehittäminen kokonaisuutena vaikeaa, kertoo hallinnon uudistusta valmistellut hallintopalvelujohtaja Antti Savolainen.

Lue lisää Flammasta

06.10.2015 - 10:08 Pauliina M J Pajunen