Helsingin yliopisto nousi sadan parhaan joukkoon

Helsingin yliopisto nousi sijalle 91 Times Higher Educationin yliopistovertailussa. Helsingin yliopisto on nyt sadan parhaan joukossa kaikissa kolmessa keskeisimmässä yliopistovertailussa. Top Universities -listauksessa Helsingin yliopiston sijoitus on 89. ja Shanghain Jiao Tong -yliopiston vertailussa 74.

Pohjoismaista sadan joukkoon ylsivät Helsingin lisäksi Karoliininen instituutti (32.), Lundin yliopisto (80.) ja Uppsalan yliopisto (87.). Kahdensadan yliopiston listalle ei mahtunut muita suomalaisia yliopistoja.

Aiemmin tänä vuonna 2011 QS World University Rankings sijoitti Helsingin yliopiston eli käytännössä tietojenkäsittelytieteen laitoksen maailmanlaajuisesti sijoille 51.-100. tietojenkäsittelytieteessä, ks. aiempi uutinen aiheesta.

Tiesittekö muuten, että Helsingin yliopiston perusti 13-vuotias tyttö? Tämä ja paljon muuta mielenkiintoista alla olevassa yliopiston uudessa mainosvideossa:

Lähteet:

Toimittaja: Hannu Toivonen